tisdag 12 augusti 2008

vilse i skogen.

applåder applåder, för jag, moa niclasson, har idag satt ett rekord. Ett rekord i dumhet, det är precis vad det är. Igår gick jag vilse, japp det är sant, jag gick VILSE! Jag tar det från början.
Jag skulle gå till busstationen och bestämde mig för att ta den snabbare vägen igenom skogen.
Låter lovande, eller hur ? Iallafall så kom jag till en korsning då jag visste att man skulle gå uppåt men jag testade istället att gå neråt, nyfiken som jag är. Då hamnade jag vid en stor soptipp, och tänkte "men vafan gick jag hit för, jag går tillbaka." Men någonting hindrade mig. Det var som att jag var tvungen att gå den andra vägen, så jag började traska fram på grå asfalt, förbi soptipp efter soptipp. Det var alldeles tyst, förutom en lastbil som stog på tomgång vilket gav ett svagt, meningslöst surrande. Så jag gick och gick och gick ända tills jag såg en liten grusväg in till skogen, så jag började springa in där istället, men slutade tvärt när jag kom till en korsning. Jag tänkte "jahopp, livet är slut, jag kommer dö härute". Jag visste ju inte vad jag skulle göra, så jag började knalla fram på en liten grusväg. Men på den vägen skulle jag inte knalla på länge till för när jag tittade upp såg jag ett rådjur stirrandes på mig en knapp meter framför mig. Jag blev så hiskeligt chockad så jag började kuta tillbaka till korsningen där jag i all hast tog en spontanvald väg då jag kom till industriområdet igen. Då hade jag ta mig fan fått nog, vad som skulle ha tagit en kvart hade nu tagit en timme, så jag ringde min orienterarvän julia som var tvungen att fråga sin mamma och diskutera om vart jag var med olika personer tills dom konstaterade att jag var vid deval. Jahopp, så var det med det, jag hade varit 200 meter utanför källdal i tre kvart -.- Men en rätt kul upplevelse att berätta för folk faktiskt :). & vet ni varför det heter deVal btw ? man tar bort ud och la i uddevalla :D.
love / mois herself

Inga kommentarer: