måndag 11 augusti 2008

haha va kul vi hade ! my ass..

Tjena dearly beloved ;) När jag var liten så hade alla en "bästa kompis", vilket jag inte hade. Så varje dag innan skolan började hörde jag alltid i kapprummet "gud va kul vi hade" och "haha kommer du ihåg den där gången?!" Men jag var aldrig den folk pratade med, jag var bara någon som stod bredvid och småskrattade åt alla andras upptåg. Missta mig inte nu, jag var absolut inte mobbad, och jag hade skitkul med mina kompisar, men det kändes hela tiden som att ingen tyckte att det var värt att nämna. Varför vet jag inte, men det var så det var. Jag fattade aldrig riktigt varför det var så, men varje gång två personer som jag hade vart med samma gång ! pratade om hur kul dom två hade haft så kände jag ett hugg i hjärtat. Du kanske tänker "åh men stor grej, tjenare eller?" men för mig var det det. Och jag kan tänka mig att jag inte är den enda som tycker såhär. Nuförtiden så är jag en sån person som man snackar om hur kul man hade igår, men eftersom det inte alltid har varit så, så vet jag hur hemskt det känns när man inte får all den vänskap man behöver från sina vänner. Så ta hand om dina vänner, för du förstår nog inte hur ont det kan kännas för din vän annars !
love / moix herself.

Inga kommentarer: