lördag 2 augusti 2008

tjuhuuuu :D

tjo småbarn, gissa vad ?! JAG E TILLBAAAKS , men en massor av roliga nyheter.
Før er som undrar så har jag tagit en paus ifrån allt var bloggande och socialt næringsliv heter. Men missførstå mig inte nu, jag elskar de två objekten i fråga, men ibland e det skønt att bara låta saker passera. Men nu sitter jag hær, på ett litet internetcafè och skriver på ett norskt tagnetbord, baaara før er skull.. & lite før att jag får flipp nær jag ær rastløs ^^.
Først och fræmst så har JAG blivit famouuuus ! Japp, ni læste rætt, min fiina blogg har fått sig den uppmærksamhet den førtjænar. Det var såhær att en tjej, som sækert var tre, fyra år ældre æn mitt fjortonåriga jag, kom fram och sa
- ær det du som e moix ?!
- naa, jag heter moa?
- jaa, men ær det du som ær moix.blogspot ?
- ja, hur visste du det ?! ( tillbakahålld glædje )
- jag læser den konstant och jag absolut eeelskar ditt sætt att skriva!
Jag var helt målløs. Det enda klagomål hon hade var att hon tyckte att jag uppdatera alldeles før lite, vilket e helt sant ! jag fick oxå reda på att hon hette Frida och sommarjobbade hær ute på kusten, men varje gång ingen såg, smet hon in på bloggen och titta om jag hade uppdaterat! JAG ELSKAR DIG FRIDA ! hon berættade att alla hennes vænner læste bloggen och att de elskade den.
jaja, nog om min væg till berømmelse ;). E jag den enda som får konstiga blickar nær jag sæjer att jag aldrig testat rosebud ? Jag har liksom aldrig fattat varfør alla ær så himla hooked på læppbalsam i førsta taget. Men så fel man kan ha ! jag køpte ett hæromdagen och ens læppar blir ju helt scarlett johansen ! Jag valde minted rose, vilket jag rekommenderar eftersom læpparna svalkas skønt och det luktar fantastiskt. På min lilla shoppingtur inførskaffade jag också en sååå soet, lite lexingtoninspirerad pyjamas ifrån eva nette. Såå underbart skøn i luftig bomull och søt med små rænder i grå/vit och vita, små rosor. Skulle lagt in bild om jag kunde men icke, eftersom jag sitter på ett litet internetcafè. Min shoppingoutfit igår var endast massor av kreativa små påhitt och fynd. Armbandet var i sjælva verket en servettring, tunikan med broderier och paljetter køptes før absolut inga pengar i thailand, och jeansshortsen var ifrån espriit, och det e verkligen inte en affær jag handlar i. ganska basic outfit med andra ord, men sminkningen var allt annat æn basic. Jag kørde grønt under øgonen och bronzat på øgonlocken. I håret hade jag en flæta i luggen, resten var totaltofixat.
ojojoj, nu kollar dom surt på mig igen, måste kila
love / moix herself.

Inga kommentarer: