torsdag 26 juni 2008

soloong suckers :)

Hallådär alla små tomtenissar :) Nu sitter jag här igen, i väntan på något gott. Har precis varit hos marielle med min kompanjon lisa i en mycket stylish outfit. Mina mysbyxor från nike & min myströja från wesc med andra ord. Vi gjorde en väldigt geggig/äcklig/motbjudande/mättande chokladbollssmet. Kärt barn har många namn, right ;)? Igår var jag oxo med marre & lisa, då var vi på bio. Kan ni gissa vilken det var? Jag antar att ni gissar rätt, men för er som inte gjorde det så var det rätta svaret Sex and the city-the movie & för er som inte har sett den omtalade filmen på bio redan, så kan jag kanske ge er ett litet smakprov på det som komma skall :).
Sex and the city-the movie handlar om de fyra chiclita 40+;arna 'Miranda', den gifta mamman som gav upp sitt liv och flyttade till Brooklyn för att förändra sitt stylish liv och bli mamma på heltid. Samantha, den blonda shopaholicen som är gift med en tevestjärna som har en lyxig villa i hollywod. Charlotte, som lever lyckligt med man och sötnosen Lily som är adopterad från Kina. & sist, men inte minst. Carrie, författaren som lever lyckligt med en framgångsrik affärsman i New york, the big apple. Men så en dag, händer det som absolut inte fick hända. Allting blir hemskt, ingenting blir som det var innan.
Höhö, jag älskar cliffhangers :) Det var filmen, här är mitt omdöme;
Alltså, den är vääldigt överskattad enligt min åsikt. Det blev otroligt segt efter 1,5 timme, då man egentligen tycker att den borde vara slut men då var det en timme kvar. Den var bra, men inte jättebra. Den var seg men inte jätteseg. En trea skulle jag nog ge den, efter mycket betänketid.
Jaja, det var mitt omdöme, men den är, trots sitt ganska låga betyg, verkligen sevärd. Anledningen är att en stor del av dina kompisar kommer att ha en åsikt om den, och ingen gillar ju att bli lämnad utanför, eller hur?
Nu drar jag till Köpenhamn, bilder på fynd och på mig (ofcourse) kommer när jag kommer hem. SOLONG SUCKERS

Inga kommentarer: