onsdag 18 juni 2008

snygg gbg-look & boktips.


hej :) nu ska jag testa om min dator inte bara är en stenklump som man inte förstår sig på eller om den faktiskt kan lägga in en liten bild på en, från min sida, väldigt uppskattad look som min kompis pernilla löfgren hade på sig när vi var på liseberg i veckan. Det är självklart Pernilla som posar för bilden och hon ser riktigt smashing ut i dessa kläder. Dock om inte min kära stenklump till dator kan lägga ut bilden så kan jag kanske förklara vad hon har på sig. En blommig, väldigt somrig & ganska lös i tyget. Till det har hon en liten axelremsväska som är svart och ett par jeans som inte är vanligt jeansblå utan verkligen blå liksom. Prick över i är en vit, väldigt enkel men ack så söt kofta som ger en fin kontrast till den annars så färgglada outfiten. Helt underbart fint var det iallafall, och jag önskar att jag var lika lång och smal som den här snyggingen. Jag vet att hon kommer skälla på mig för att jag säjer att jag önskar att jag var så smal, men det är någonting som man får ta nån gång i sitt liv ;). Väldigt fin var du iallafall :).
Idag har jag mest slappat, träning nu på kvällen som verkligen kändes i benen. Men mest har jag faktiskt läst idag. Förr läste jag nästan alltid, varenda kväll plockade jag fram en bok på kvällen och oftast fastnade jag i den boken, men nu vart det längesedan jag läste frivilligt. Jag hade nästan glömt bort känslan av att bara hoppa in i böckernas värld och känna sig som en del av en annan verklighet. Egentligen så läste jag inte HELT frivilligt idag heller, utan morsan hade faktiskt tjatat på mig en hel del innan jag orkade börja på den där boken som man alltid får i julklapp och säjer tack för men vill egentligen säja 'jaha, och var detta allt eller?'. Elakt, jag vet! men jag tror inte att jag är den enda som känner så. Men idag kände jag att 'jag får väl plocka fram en av dom där böckerna då, så kanske hon slutar tjata så förbannat', men det slutade med att jag var helt uppslukad efter bara några minuter. Boken heter 'Liv & Lovisa' och handlar mestadels om Liv som är en tjej som har det lite knapert med pengar med sin mamma. Hennes värsta fiende är Lovisa som har allt. Trodde hon. Höhö, en liten cliffhanger på det ;). Anyways, nu ska jag kolla matchen. Heja sverige, domaren hejade på det andra laget, det var reena tuuren! lär jag få höra ganska mycket ikväll. Love / moix herself.

Inga kommentarer: