måndag 9 juni 2008

hög midja & hotad

hejsan :), jag har alltid varit en riktig fegis när det gäller kläder. Jag har kört på den så kallade 'uddevallastilen', vilket är att se ut som alla andra btw. Jag har till exempel ALDRIG vågat hög midja och klänningar till skolan är också ganska uteslutet. Men nu fick jag en kjol meed hög midja, vilket för var mina två dödssynder, men som jag nu använder väldigt ofta :). Den är supersnygg med knappar och har en lite gråsvart färg. Den köptes på JC för 299 kr och används flitigt av moí :).
Anyways, jag och några vänner var på stan för att hänga runt och vara lite sociala. Men så hände det som förstörde hela kvällen. Jag råkade säja lite för mycket till en person som senare visade sig vara stans farligaste, vafan gör man då!? Jag har varit tvungen att ligga lågt i snart en månad nu och även fast jag tror att det är glömt så kan jag inte hjälpa att ha den där känslan av obehag varje gång jag är i stan. Det är lätt att säga fel saker, det är lätt att inte tänka sig för, men snälla gör det! alltså ni förstår nog inte hur mycket skit och trubbel jag har fått gå igenom för att försöka få detta glömt, försöka glömma.. så snälla prata inte med folk som du inte känner och som ser 'farliga' ut. Jag vet att jag har skrivit om fördomar och så, men detta är annorlunda. Detta handlar om din rätt att trivas i din hemstad. Tackförmig :)

Inga kommentarer: