söndag 27 april 2008

kakaobrunt & kändisvärlden

Hej på er :) Jag färgade idag mitt hår i en fin kakaobrun nyans, har dock ännu inte sett resultat eftersom håret ifråga är blött men vi hoppas på glada miner. Idag tog jag äntligen förnuftet till fånga och lät min kära mor färga det istället för att jag som vanligt skulle göra det själv. Sist gång jag gjorde det själv blev det nämnligen lite blonda, som för övrigt är min naturliga hårfärg, slingor överallt och kolsvart där bak x).
Anyways, seriöst ämne på ingång.
Vi ser dom på teve, vi läser om dom i tidningar, vi pratar om dom med våra kompisar, vi kopierar deras klädstilar etc. Listan kan göras lång, men jag tror att alla förstår vilka jag pratar om. Det är förstås våra kära kändisar. Vi vill vara dom, vi vill se ut som dom, men fan, vad har dom för jobb egentligen ?! Fatta vilka krav som sätts på dom, en kändis förväntas alltid vara perfekt. INGEN människa är perfekt, inte kändisar heller och alla gör misstag. Jag tänkte ta Britney Spears som huvudexempel, eftersom hon är ett praktexemplar på en kändis som sättsd i svåra situationer på grund av sitt kändisskap. Denna kvinna slog igenom som ung med sin otroliga talang och sin 'girlnextdoorutsrålning'. & tjejen har fortfarande talang, trots sina misstag för ALLA gör dom. Alla gör misstag, det går inte att undvika. Hon har bara oturen att vara förföljd av papparazi's dygnet runt så hela världen kan följa dom. Hon ÄR inte tjock, hon har nyss vart gravid boneheads, hon ÄR inte elak, hon är bara pressad, hon ÄR inte dum i huvet, hon är bara olyckligt lottad. Tänk vilken bild vi har av de människor som vi aldrig har pratat med. Tänk vilka fördomar vi tänker om dom som har gjort en 'modemiss' en gång för mkt. Tänk på hur lycklig du okända människa är, till skillnad från mej, känd som få ;) TACK FÖR MIG.

Inga kommentarer: